Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

onsdag 26. april 1972

Det levende vann

Hun lette etter kjærlighet, kvinnen ved Jakobs brønn
Hun søkte den hos menn - for lønn,
men i hjertet lå en bønn.

(refreng instrumental)  

Og kvinnen fra Samaria fikk møte en Frelser sann;
Hun nølte først, men så sa han:
«Du kan få det levende vann!»

Det levende vann er også for deg
Men da må du til kilden først
Så vil du aldri mer gå tørst

Jeg fant den samme kjærlighet, som kvinnen fant den gang
Jeg synger denne enkle sang
Som et barn på pappas fang.

Det levende vann er også for deg
Men da må du til kilden først
Så vil du aldri mer gå tørst

Om sangen 
Så langt jeg kan huske, er dette den første sangen jeg har skrevet tekst og melodi til - jeg var 15 år. Melodien er uforandret, arrangementet er litt endret (Gm/C er lagt til senere, Bb akkordene har vært med fra første stund) Teksten hadde preg av ordstokking for å få enderim (se bildet). Dette er endret senere, men budskapet er det samme. Det bibelsk belegget er historien om den samaritanske kvinnen i Johannes kapittel 4. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...