Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

søndag 29. september 2019

HOS DEG VIL JEG BO

Her i verden er en stemme
Som innstendig ber meg glemme
At du skapte oss til fellesskap med deg.
Jeg er ikke blant de fromme
Men takk, Gud, at jeg fikk komme
og av nåde fant jeg veien hjem til deg

Som en pilegrim på vandring
I en verden i forandring
Er det godt å vite hvor jeg er på vei.
Det skal vises i min handling
at jeg tror på full forvandling
og at målet finnes hjemme, Gud, hos deg!

Hos deg vil jeg bo
I deg har jeg ro
Herre, i deg, der vil jeg alltid leve.

Jeg kan juble: «Jeg er hjemme!»
Alt i dag – og langt der fremme
Men jeg ønsker flere med meg på din vei.
Herre, la dem se det samme
Og få kjenne Åndens flamme
Som gir visshet om at «hjemme» er hos deg!

Om teksten: 
2. og 3. vers skrev jeg i november 2014 – 1. vers og refreng september 2019. Jeg liker spenningen i troen som ligger i å allerede være 'hjemme', men samtidig være på hjemreise. Jeg er allerede 'i Ham', men 'jager' likevel mot målet som er Han. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...