Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

torsdag 9. april 2020

Jeg velger meg ...

Jeg velger meg april
  for påskens farge er rødt (1)
Jeg velger meg april
  for da ble mamma født
Jeg velger meg april
  og jeg velger den niende
Jeg velger meg henne
  for hun er ingen fiende
Jeg velger hennes sanger
  om tro og liv og måltrost
Jeg velger hennes varme
  mot sjelens kalde barfrost
Jeg velger hennes bilde
  på en som er tilstede
Jeg velger hennes evne
  til å spre håp og glede
Jeg velger hennes holdning
  som preges av stor raushet
Jeg velger hennes klare ord
  mot urett og mot taushet
Jeg velger hennes gode råd
  som fortsatt er helt gyldig:
"Husk på dette", gutten min:
  "Gud blir blir deg aldri noe skyldig!"

---------------
En liten hyllest til mamma på bursdagen. 
_____________________
(1) De fleste tenker at gult er påskens farge - men i en kristen, liturgisk sammenheng, er det rødt som gjelder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...