Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

søndag 15. august 1999

ALLTID TIL STEDE

Å Herre . . .*

En mørk sky har hengt
over hodet mitt
i det som virker som evigheter.
Den knuser mine kjæreste drømmer
med dette livets
negativiteter.
Alt det triste, onde og tragiske
hindrer tankene mine å bli stille,
og ingen legger to pinner i kors
eller gidder å være snille.

Når jeg kommer ut
av dette mørket,
Herre, vil du være der da
- for å lege det såre,
tørke hver tåre
og delta i min Fiesta?
Jeg er sikker på at du venter
og jeg føler at du er ganske nær,
for – når jeg nå grunner på det,
kan jeg føle ditt nærvær - her!


Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . det er meg!'

__________________________________

Originalteksten:

Ever-Present

O LORD!*
1999 - page 14


This dark cloud's been
Above my head
For ages now it seems.
The negatives
Of life came down
And crushed my dearest dreams.
The sad, the bad, the tragic
Darkly dominate my mind,
And no one cares a tinker's cuss,
Or bothers to be kind.

When I get out
From under this,
Lord, will I find you there
To calm my fears,
And dry my tears,
My celebration share?
I'm sure find you waiting
And feel your presence near,
For, now I think about it, 
I can feel your presence here!

* From the chapter: 'O Lord . . . it's me!'
________________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

Herren selv skal gå foran deg. Han skal være med deg. 
Han svikter deg ikke og forlater deg ikke. 
Vær ikke redd og mist ikke motet!
5 Mosebok 31:8
 _________________________________

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...