Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

onsdag 8. november 2000

Løft hender i glede

Jeg tror at når Gud skaper
hvert menneske på jord,
da bruker han all sin fantasi
og gir oss fargerik hud.
Her er det ingen taper
om forskjellen er stor
for Jesu død viser vår verdi
og vi blir like for Gud

Løft hender i glede
gjør kroppen din klar til å danse for Han
Guds Ånd er til stede
og han setter oss i brann.


Jeg vet at Gud har planer
for meg i livets spill
Det er litt tøft at Gud tenker på
en plan som passer meg best
Selv om jeg ikke aner
helt hva det fører til,
så vil jeg prise Han her og nå
og innby Jesus til fest. 


Tekst: Jostein Nielsen 
Mel.: Lars Herikstad

Løft hender i glede - Note - PDF

Om sangen
Sommeren 2000 kom Lars Herikstad til meg med et opptak av en melodi han hadde skrevet og lurte på om jeg kunne skrive en tekst. Det er en glad melodi, og jeg tenkte på fargerike fellesskap i alle betydninger av ordet. Jeg skrev en tekst som kan brukes på familietimer og som jeg håper bygger både et positivt Guds-bilde og selv-bilde.   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...