Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

fredag 20. mars 2015

I tro

I tro kan vi se Herrens hånd
Gjennom skapelsens underfulle plan
og i trofastheten vist av dem som går
mot mål de bare ser i tro


I tro dro Bib'lens fedre ut
På et ord gitt av Herren som ga håp
Om en hellig by der Herren selv vil bo
et sted hvor fred og rettferd rår

Vi skal være løftets barn i verden
Og med blikket festet på Guds egen sønn
Skal hans oppdrag her i verden lede oss
Mot mål vi bare ser i tro.

I tro kom ord fra Herren, Gud:
Det skal komme en frelser til vår jord.
Han skal bryte lenkene av synd og død
Og stå opp på den tredje dag

I tro ble troens folk sendt ut
For i kraft av Guds ånd forkynne fred
Slik at hver en bundet trell blir helt fridd ut
Og Gud blir æret på vår jord.

I tro skal fjellet flytte seg
For Guds ord skal til evig tid bestå
Og vi vet at alt er mulig for vår Gud
Når vi står sammen i hans navn

T&M Keith & Kristyn Getty og Stuart Townend
Oversettelse Jan Harald Hagen & Jostein Nielsen


Om oversettelsen
Jan Harald hadde denne med seg til Musikant-helga i Vestre divisjon i mars 2015. I løpet av fredagen oversatte vi den og den norske versjonen ble uroppført i løpet av helga. En herlig sang. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...