Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

onsdag 14. oktober 2015

Oversettelser av John Gowans tekster

John Gowans har en stor produksjon av tekster i mange kategorier. Jeg traff Gowans første gang i desember 1974. Da han hadde han blant annet ansvaret for 'The Salvation Army's International Students' Fellowship' - og inviterte de utenlandske kadettene ved offisersskolen til det avsluttende juleselskapet. Han gjorde et uutslettelig inntrykk. 

Det tok ganske mange år før jeg våget å nærme meg hans tekster, men i de senere årene har jeg tatt fram en del av det som ikke har blitt oversatt til norsk tidligere.

Dette er samlet på følgende linker: 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Når minnet svikter . . .

Jeg ble først kjent med denne vakre sangen på engelsk for noen få år siden. Dr. Mary Louise Bringle skrev den til en venninne som hadde fått...