Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

fredag 30. juli 1999

NÅR SOM HELST . . .

Å Herre . . .*


Det kan ta hele livet,
men kan skje på et øyeblikk!
Det kan ta en evighet,
men kan fødes i en fei.
For det som er et verk av Ånden,
av den forvandlende Ånden,
kan begynne dette øyeblikk
 - i meg!


Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . det er meg!'

__________________________

Originalteksten

Any Time

O LORD!*
1999 - page 31

It's the work of a moment,
It's the work of a lifetime!
It is born in an instant,
It may take eternity.
But the work of the Spirit,
Of the transforming Spirit,
Can begin at this moment 
In me!

* From the chapter: 'O Lord . . . it's me!'
_____________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...