Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

fredag 30. juli 1999

Fortsettelse

Å Herre . . . *

Burde jeg være skremt
Er det slutt med dette?
Døden er ikke glemt –
Jeg er klar, og med rette:

Jeg tar det helt med ro
Fri fra fryktens besettelse
Med overbevist tro
På evig fortsettelse

I Kristus! … I Kristus! … I Kristus! ...


Gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . det er meg!'
i boka: 'Å Herre . . . ikke flere vers!'

Originalteksten:

Continuation

1999 - page 32
O LORD!*


Is this the end?
Should I be scared
Of my friend Death?
No, I’m prepared.

I’m quite at peace,
From fear set free
Convinced of
Continuity

In Christ! … In Christ! … In Christ! …

* From the chapter: 'O LORD . . . It's me!'


____________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

Velsignet er Gud, vår Herre Jesu Kristi Far,
han som i Kristus har velsignet oss med all Åndens velsignelse i himmelen.
I Kristus utvalgte han oss før verdens grunnvoll ble lagt,
til å stå for hans ansikt, hellige og uten feil.
Efeserne 1:3-4
 _______________________
Postet på Facebook

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Når minnet svikter . . .

Jeg ble først kjent med denne vakre sangen på engelsk for noen få år siden. Dr. Mary Louise Bringle skrev den til en venninne som hadde fått...