Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

torsdag 29. juli 1999

Julepakken

Å Herre . . .*

Hvordan kan jeg takke for 
den gaven du har gitt 
pakket i guddom'lighet, 
varig i all evighet?
Hva kan jeg gi deg 
av verdi som er mitt
for å vise min takknemlighet
og gjengjelde din kjærlighet?

Jeg har ikke rikdom, er ikke geni,
men meg selv vil jeg gi
!

Original tekst: John Gowans
Gjendiktning: Jostein Nielsen
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . det er jul!'
i boka: Å HERRE . . . ikke flere vers!
------------------------------------


Originalteksten:

Christmas Box
1999 - page 35

O LORD!*

How can I thank you for this Gift sublime
This wrapped divinity
Parcelled infinity?
What can I give of value that is mine,
To show my gratitude,
Define my attitude?

I have no wisdom, and I have no wealth. 
I’ll give myself!

* From the chapter: 
'O LORD . . . It's Christmas!
_____________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

Gud være takk for sin usigelige gave!
2 Korinterbrev 9:15

_____________________
Publisert på Facebook

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Når minnet svikter . . .

Jeg ble først kjent med denne vakre sangen på engelsk for noen få år siden. Dr. Mary Louise Bringle skrev den til en venninne som hadde fått...