Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

tirsdag 10. august 1999

UMULIGE KRAV?

Å Herre . . .*

Å gi deg hva jeg har
blir ikke noe savn.
Det lille jeg har er ditt
- ta alt hva du behager!
Det som er vanskelig,
er når du ber meg
om ting du svært godt vet
at jeg ikke har på lager!
Men jeg har merket at
når jeg er villig til
å gi deg det jeg ikke
fysisk ser,
da spleiser du med meg
den sum som mangler
og gjør meg rik nok
til å gi deg mer.


Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . det er meg!'

__________________________________

Originalteksten:

Impossible Demands?

O LORD!*
1999 - page 19

To give you what I have
Is not a hardship.
My little all is yours,
Please take the lot!
The hardest thing to bear
Is that you ask me
For things which you know well
I haven't got!
But I have noticed, once
I am quite willing
To give you what I do not
Have in store,
You add to what I have
The wealth that's wanting.
I'm always rich enough 
To give you more.

* From the chapter: 'O Lord . . . it's me!'
________________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

Kom med hele tienden til forrådskammeret
så det finnes mat i mitt hus.
Prøv meg på denne måten,
sier Herren over hærskarene.
Jeg skal sannelig åpne himmelens sluser
og øse ut over dere
velsignelse uten mål.
Malaki 3:10
________________________________
Postet på FACEBOOK 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...