Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

torsdag 5. juni 2003

«Gud, la meg se deg!»

Gud, la meg se deg komme i din herlighet,
og få et glimt av hvor høyt du elsker meg!
Hjelp meg å møte andre med din kjærlighet
Slik at mitt liv hver dag vil ære deg.

Da jeg korpsleder i Templet fylte Odd Arne Brandvik 50 år. En av hans helter, Peter Graham, gratulerte ham med en liten melodi: "Ode to Odd Arne"* der han tok utgangspunkt i bokstavene i navnet hans. Det er en utrolig vakker melodi. Noen uker etter feiringen, tenkte jeg at det ville være fint med noen ord til melodien. Jeg tok utgangspunkt i Odd Arnes ønske om at han gjennom sin formidling av musikk og med sitt liv ønsker å ære Gud. 

* Odd Arne tok melodien med på plata "This is my story" - du kan høre den HER


Bibelsk belegg:
2 Mosebok 33:18-23 (Guds herlighet)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...