Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

lørdag 25. mai 2013

I hans hånd

Det har nok hendt at jeg har vendt ham ryggen
- forlatt en kjærlig favn og valgt min veg.
Langt hjemmefra og gjemt et sted i skyggen
der tenkte jeg: «Vil Herren huske meg?»

:/: I hans hånd :/:
Ja, mitt navn er skrevet i hans hånd
Og han glemmer aldri meg, det vet jeg
For mitt navn er skrevet i hans hånd.


Jeg har nok sviktet Gud ved å stå stille
og takket nei til nåden tilbudt meg
Jeg gjorde ikke godt slik som jeg ville.
Da tenkte jeg: «Vil Herren huske meg?»

Du kan ha levd ditt liv på riktig måte
Men aldri tenkt på Jesus som din vei.
Du ser på korset som en evig gåte,
men det han gjorde, gjorde han for deg!

:/: I hans hånd :/:
Ja, ditt navn er skrevet i hans hånd
Og han glemmer aldri deg, det vet jeg
For ditt navn er skrevet i hans hånd.

Originaltekst: Rob Little
Musikk Gerald Bilsbury
Publisert "Sang og klang" 2013 # 448
(Note med tekst)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...