Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

tirsdag 21. mai 2013

Bruk meg, Jesus, som du vil

Med din hellighet, den rene,
lar jeg deg få slippe til
Du har kalt meg til å tjene
Bruk meg, Jesus, som du vil.


Jenter brukt som handelsvare
Kynisk solgt og knapt nok sett
Jesus kaller meg til ansvar:
Kjemp for deres håp og rett.

Jakten hans på nett og Twitter
Fører ingen steder hen
Mangler kjærlighet, er bitter
Jesus ber meg: Bli hans venn

Jeg har sett en mor i tårer
Rusen dreper hennes sønn
Når jeg ser på alt som sårer
Kjennes kallet som en bønn

Mange eldre dør alene
ensomme i livets høst -
slik som Jesus så den ene
vil jeg være nær med trøst

Millioner trenger høre
at en Frelser elsker dem
Jeg vet hva jeg trenger gjøre:
Kallet mitt det gjelder dem!

Tekst: Dick Krommenhoek
Oversettelse: Jostein Nielsen



Den engelske versjonen

Here, immersed in holy splendour,
I am kneeling at your feet,
Off’ring you a full surrender,
Use me, Jesus, as you need.

Young girls, forced to sell their bodies,
Trafficked from across the globe.
Through their suf’ring Jesus calls me
To bring justice, love and hope.

There's a teen who’s filled with anger,
Lacking love that comprehends.
Though on Facebook and on Twitter,
Christ needs me to be his friend.

When I see a desperate mother
With a child who's high on speed,
Can I say ‘Why should I bother?’
What more calling do I need?

So much loneliness around us,
People dying, no-one knows.
I must live the love of Jesus,
Caring, bearing, being close.

All those millions who are not yet
Saved by God’s amazing grace
Need to hear the Saviour's message,
So I'll give him all my days.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...