Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

onsdag 3. februar 2021

Tanker om håp

Det er ikke lett å håpe
Når jeg selv er først og størst
Håp er vannet i en dråpe
Når jeg kjenner jeg er tørst

Håp er ikke bare lykke
som et mål for deg og meg
Håp, det er å se et stykke
mens jeg går på livets vei

Håp, det er å se de andre
Slik som Gud ser dem og meg
Håpet handler om å vandre
Slik som Jesus viste vei

Håpet lever, for en glede
Jeg kan kjenne jeg er tørst
Herren selv er her til stede
Jeg er liten, han er størst.

Dette ble publisert på Facebook 3. februar 2021 og hadde følgende innledning:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...