Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

onsdag 15. september 1976

«Salt & Lys Co.»

Da ungdomskoret i Bergen 1. korps gjenoppstod høsten 1976 tok vi navnet «Salt & Lys Co.» Da måtte vi selvfølgelig ha en kjenningsmelodi. Teksten har "dårlig rim og forenklet teologi" - og det gjør meg litt flau, men det var godt ment. Kåre Skuland ble en gang beskyldt for det samme, og da skrev han en fantastisk respons "Dårlig rim og forenklet teologi, men sant likevel!"

Melodien satt nok bedre, men her er teksten:

Et kompani av Jesu glade vitner er vi,
Og derfor synger vi fri,
Om nåden som vi fikk da Jesus ga sitt alt,
Nå er vi verdens lys og jordens salt.
Vi har et budskap, budskap
Om Jesus, Jesus.
Han kan gjøre alt for deg,
Slik han har gjort alt for meg
Derfor ta imot ham i dag. 

Det budskapet vi vil til hele verden si
For han har satt oss helt fri
Et tilbud for enhver i dette budskap er
Her kreves kun at du til Jesus ber. 

En medarving til himmelen er mulig å bli
For nåden er ei forbi.
Men sløs ikke med tiden, 
skynd deg kom bli med
Så skal vi alle Jesus snart få se.

«Salt & Lys Co.» - note - PDF

På den håndskrevne originalnota siterte jeg: 
Dere er jordens salt! Men hvis saltet mister sin kraft, hvordan skal det da bli gjort til salt igjen? Det duger ikke lenger til noe, men kastes ut og tråkkes ned av menneskene.Dere er verdens lys! En by som ligger på et fjell, kan ikke skjules.
Matteus 5:13-14

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...