Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

lørdag 27. juni 1981

Klovn

Å Herre ...

Jeg har aldri ledd så mye,
en fantastisk klovn,
delte sine skatter.
Det var ikke bare det han sa,
Men, Herre, fjeset hans
var nok til å brøle av latter.
Jeg føler meg litt flau,
for tross alt
er det søndag og sent.
Det var vanvittig morsomt,
og gjorde meg godt,
men var det stuerent?
Dagens preken hadde vært
Vel … ganske deprimerende.
Latteren, Herre, tilgi meg
var velsignet inspirerende!

Kan engler komme kledd
i harlekinsklær?
Var den sprø klovnen
en tjener i din englehær?

Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans

Originalteksten:

Clown

O LORD!
1981 - page 42

I never laughed so much,
He's such a clown.
My sides are sore!
It's not just what he said
But, Lord, his face!
I had to roar.
I feel a bit ashamed
For after all
It's Sunday night.
Hilarious it was,
It did me good,
But was it right?
The preaching had been,
Well . . . a bit depressing;
The laughter, Lord forgive me,
Was a blessing!

Can angels wear
A Harlequinish gown?
Is he Your servant too, 
This crazy clown?

________________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...