Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

lørdag 18. juli 1981

Fienden

Å, Herre ... 

Jeg liker ikke
å snakke om ham;
eksperten på renkespill.
Bare navnet hans
får fram bilder av
evig ild!
Han vrenger på det vakre
og gjør det uverdig,
jeg kaller det et ran!
Han forvrenger selv
Bibelens ord for å 
fullføre sin plan.
Satan,
kler sitt navn,
for han er iherdig.
Jeg tenker med gru,
at han aldri vil
slippe grepet.
Men det vil 
heller ikke DU!

Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans


Originalteksten:

Enemy

O LORD!
O LORD! - 1981 - p. 17
I hardly like
To talk about him;
Just to hear his name
Is quite enough
To bring to mind
The everlasting flame!
He takes the lovely thing
And twists
Its beauty to his will.
Distorts the very
Word of God
His purpose to fulfil.
The Devil,
That's his name,

Persists.
No matter what I do.
He just will not
Leave me alone.
But then, 
No more will You!



Bibelsk belegg:

Vær edru og våk! Deres motstander, djevelen, går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke. Stå ham imot, faste i troen! Dere vet jo at deres søsken rundt om i verden må gjennomgå de samme lidelsene.
1 Peter 5:8-9
_______________________________

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...