Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

fredag 23. august 1991

Hellig Ånd, bruk all din kraft

Hellig Ånd,
bruk all din kraft og din tålmodighet
til å gjøre underet i min personlighet.
Så jeg kan prise, love, takke
for det nye, alt det nye
som du gjør i (for/ved) meg.


Tekst: Keith Banks
Oversettelse: Jostein Nielsen

Hellig Ånd - Note - PDF

Original in English: 

A prayer for new things 
Holy Spirit, let your all-transforming energy
Make its impact on my life and personality.
Then I will praise You, love You, thank You
For the new things, all the new things,
You will do in/for/through me.

Om oversettelsen:

Jeg ble bedt om å oversette denne på begynnelsen av 90-tallet. Det geniale med koret er at endringen av det nest siste ordet (preposisjonen) gir et nytt perspektiv til innholdet. 

Sangen ble først gang publisert i ...til vår Gud i 1993 (#77) og er også med FA's sangbok 2010 (#210). 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...