Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

mandag 18. februar 1991

Fra øst, vest, sør og nord

Halleluja, Halleluja!
Gud den Allmektige
Konge skal være
Halleluja, Halleluja!
For ham vil vi juble
og bringe ære.


Fra timer og tider
Fra øst, vest, sør og nord
kommer vi, Gud, til deg.
Fra kamper og strider
Fra bygd og by på jord
kommer vi, Gud, til deg

Fra situasjoner
Fra glede og fra sorg
kommer vi, Gud, til deg
Fra alle nasjoner
Fra gater og fra torg
kommer vi, Gud, til deg. 

Fra menneskevrim'len 
på grunn av Jesu blod 
kommer vi, Gud, til deg 
For hit inn i him'len 
kun på grunn av tro 
kommer vi, Gud, til deg. 

Tekst: Jostein Nielsen
Melodi: Tone Ødegaard
1991

------------------
Sangen er finalen i musikalen 'Tilbake til fremtiden - 66'
og vi er kommet fram til Åpenbaringen og den store skaren som ingen kan telle: 
Deretter så jeg en skare så stor at ingen kunne telle den, av alle nasjoner og stammer, folk og tungemål. De sto foran tronen og Lammet, kledd i hvite kapper, med palmegreiner i hendene. Og de ropte med høy røst:Seieren kommer fra vår Gud, han som sitter på tronen, og fra Lammet.Åpenbaringen 7:9-10
Fra øst og vest og fra nord og sør skal mennesker komme og sitte til bords i Guds rike.Lukas 13:39

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...