Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

søndag 8. august 1999

GI PLASS!

Å Herre . . .*

Hjelp meg å gjøre alt jeg makter
- gi alt hva jeg har.
Jeg vet at du kommer til å bruke det vel
- selv fra et skrøpelig kar!
Men når jeg er utgått på dato,
hjelp meg da som et barn, en sønn
å bringe smerten til deg
på kne i bønn.
Og så stå opp med smil om munnen
for gi min kjære posisjon
med glede og begeistring til
en yngre person!

Hjelp meg ikke bare til å smile, Herre,
men når han vinner sin første seier,
hjelp meg til å ville
være den første
som «heier»!

Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . det er meg!'

__________________________________

Originalteksten:

Give Way!

O LORD!*
1999 - page 21

Help me to do all I can do,
Give what I've got.
You'll make good use of it, I know;
It's not a lot!
But when I'm old and past it,
Help me please
To bring the hurt to you
Upon my knees.
Then get up with a smile
Upon my face,
And give the younger man
My precious place!

Not only help me grin,
Lord, when he scores,
But make me want
To start up 
The applause!

* From the chapter: 'O Lord . . . it's me!'
________________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

Paulus, Kristi Jesu apostel etter befaling fra Gud, vår frelser, 
og fra Kristus Jesus, vårt håp, hilser Timoteus, mitt ektefødte barn i troen
Nåde, barmhjertighet og fred fra Gud, vår Far, og Kristus Jesus, vår Herre!
1 Timoteus 1:1-2
 
Men vi har denne skatten i leirkrukker, 
for at den veldige kraften skal være fra Gud og ikke fra oss selv.
2 Korinterbrev 4:7
 
____________________________
Postet på FACEBOOK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...