Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

onsdag 4. august 1999

REDD FOR Å BE

Å Herre . . .*

Jeg er ikke i bønn,
for jeg vet du vil svare!
Jeg våger ikke å be,
for jeg vet jeg vil få!
Min stillhet er ikke et tegn
på manglende tro
- men viser hvem jeg tror !

Jeg leter ikke
i frykt for at jeg vil finne deg.
Å finne DEG
kan fort bety å miste MEG!
Og om jeg banket på
ville døren åpnes
og jeg måtte bli med på en ukjent vei!

Herre, gi meg mot til
å banke, lete og be;
til å gå inn, finne og ta imot
selv om konsekvensen blir stor.
Jeg tviler ikke et øyeblikk
at du vil svare.
Jeg skjelver, Herre, fordi jeg tror!

Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . det er meg!'

__________________________
Originalteksten

Afraid to Ask

O LORD!*
1999 - page 26


I do not pray,
Because I know you'll answer!
I dare not ask,
For then I would receive!
My silence is not proof
That I am faith-less
—It only goes to show that I believe!

I do not seek
For fear that I might find you;
And finding YOU
Might well mean losing ME!
And if I knocked, of course
The door would open!
And I would have to enter, don't you see?

Give me the nerve
To knock, to seek, to ask, Lord;
To enter in,
To find and to receive,
I don't doubt for a moment
You will answer. 
I tremble, Lord, because I do believe!

* From the chapter: 'O Lord . . . it's me!'

_____________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

Be, så skal dere få. Let, så skal dere finne.
Bank på, så skal det lukkes opp for dere.
For den som ber, han får, og den som leter, han finner,
og den som banker på, skal det lukkes opp for.
Matteus 7:7-8
______________________________________ 
Postet på FACEBOOK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...