Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

tirsdag 17. august 1999

SÅMANN

Å Herre . . .*

Høsten planlegges ikke av meg:
Såing er mitt gebet.
Om det blir ditt eller datt som lykkes,
er det egentlig ingen som vet.

Så la meg så med tro og håp
og med tårer som kan trøstes.
Jeg er fornøyd fordi du nå og da
lar meg få del i det som høstes!

Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . det er meg!'

__________________________________

Originalteksten:

SOWER

O LORD!*
1999 - page 12

The harvest is not mine to plan:
My job's to keep on sowing.
And what will prosper, this or that,
There really is no knowing.

Then let me sow with faith and hope.
And, if I must, with weeping.
Content because, just now and then. 
You let me share the reaping!

* From the chapter: 'O Lord . . . it's me!'
________________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...