Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

torsdag 25. juni 1981

Nykommeren

Å Herre ...

Nykommeren passer ikke inn,
han skjønner i tegningen
At han ikke er helt som oss
er faktisk en strek i regningen..
Han snakker om saker
der vi har lært å tie,
og går han på en smell
enser han ikke svie.
Hans velkomst har vært
- tja, mindre hjertelig.
Han gjør at vårt stødige
diplomati
føles tåpelig!

Hjelp oss bryte ut av sirkelen
og endre våre sinn
for å gi rom for sannheten
og slippe ham inn!


Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans

Originalteksten:

Newcomer

O LORD!
1981 - page 44

THE new man doesn't fit,
He's not our kind.
If he was not so blunt
I wouldn't mind.
He blurts out things
We've learnt to leave unsaid,
And doesn't seem to mind
To bruise his head.
His welcome has been
Just a trifle chilly.
He makes our smooth
Diplomacy
Look silly!

Help us to break our circle
And begin
To make a place for Truth 
And take him in!
_______________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

Dersom dere oppfyller den kongelige lov i Skriften: Du skal elske din neste som deg selv, da gjør dere rett. Men gjør dere forskjell på folk, da synder dere, og loven anklager dere som lovbrytere.
Jakob 2:8-9 (NB - ta gjerne med 2:1-7 også) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...