Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

onsdag 24. juni 1981

Barn

Å Herre ...*

Når jeg ser barn,
uskyldige og rene,
da undrer jeg på
hva du vil mene
om tanken på
hva de faktisk kan bli
før livsreisen deres
er forbi.
Deres forgjengere
gir deg endeløs smerte,
og likevel prøver du igjen
med mot i hjertet.

Barn setter sannelig din godhet
i rett perspektiv,
og beviser for meg
at Du fortsatt tror på
håp og nytt liv!


Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
Fra kapittelet: 'Å Herre . . . jeg lærer!'

Originalteksten:

Children

O LORD!*
1981 - page 46

WHEN I see children,
Innocent and pure,
I'm lost in wonder
That You can endure
The thought of what
They may in fact become
Before the long race
Of their life is run.
Their predecessors
Give You endless pain,
And yet You have the heart
To try again!

It's true they give Your kindness
Lots of scope,
And prove to me
You still believe 
In hope!
* From the chapter: 'O LORD . . . I'm learning!'
__________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

Uten at dere vender om og blir som barn, kommer dere ikke inn i himmelriket.
Den som gjør seg selv liten som dette barnet, han er den største i himmelriket.
Og den som tar imot et slikt lite barn i mitt navn, tar imot meg.
Matteus 18:3-5 


For jeg vet hvilke tanker jeg har med dere, sier Herren, fredstanker og ikke ulykkestanker. 
Jeg vil gi dere fremtid og håp.
Jeremia 29:11
__________________________
 Publisert på Facebook

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...