Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

tirsdag 23. juni 1981

Overtid

Å Herre . . .*

Du har aldri hørt
om arbeidstid
- det er tydelig!
Du tar kontakt i
de mest ubeleilige timer.
Jeg roer meg ned
klar for å se en kamp
- og så
hører jeg stemmen din
like klart som kirkeklokken kimer.

Husk at han trenger forbønn,
virksomheten i nye strøk,
brev som må skrives.
og henne som trenger besøk.
Ordrene dine er mange,
det er knapt med tid
og snart er stunda
jeg kan kalle mi
forbi!

Likevel, kontakt meg gjerne,
også om det er blitt kveld.
Det viser bare
at du er på jobb selv!


Gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . jeg lærer!'

Originalteksten:

Overtime

O LORD!*
1981 - page 47

YOU'VE never heard
Of office hours
That's clear!
You call at the most
Inconvenient times.
I settle down
To watch the match
And then
I hear Your voice
As clear as church-bell chimes.

This one to pray for;
Phone calls to be made;
Letters to write
And visits to be paid.
Your orders fall about me
Thick and fast,
And soon the time
I call my own
Is past!

Still, out of hours,
Please ring my service bell.
It goes to show 
You're working late as well!
___________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

Gå fram med visdom blant dem som står utenfor, og bruk den dyrebare tiden godt. 
La alt dere sier, være vennlig, og la det ha salt og kraft, 
så dere vet hvordan dere skal svare hver enkelt.
Kolosserbrevet 4:5-6

Se, han blunder ikke og sover ikke,
Israels vokter.
Salme 121:4

«Kom med meg til et øde sted hvor vi kan være alene, og hvil dere litt!»
Markus 6:31a
 ___________________________
Postet på FACEBOOK
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...