Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

mandag 22. juni 1981

Mester-klasse

Å Herre ...

Jeg prøver å holde maska
men jeg er ikke særlig kjapp
Dersom jeg skal 'se lyset'
er det ikke bare å trykke på en knapp.
Og leksene Du lenge har
har strevd med å lære meg,
synes å ta år før de
endelig når hjem til meg.
I emner hvor jeg for lengst
burde vært en strateg
må jeg stadig lære om igjen
- Herre, jeg vet jeg er treg!

Mester og venn vær tålmodig
med din læregutt
så kanskje han står på eksamen
 - til slutt.

Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans

Originalteksten:

Master-Class

O LORD!
1981 - page 48

I keep up the pretence
I'm not bright.
My brain is never quick
To 'see the light'.
And lessons You have
Laboured long to teach me
Seem to take ages, Lord,
To really reach me.
And things I should have
Mastered long ago
I have to learn again.
Lord, I'm so slow!

Be patient with Your pupil,
Teacher-Friend,
Perhaps he'll pass his exams 
In the end!
______________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

Mine søsken, jeg tror ikke om meg selv at jeg har grepet det. Men én ting gjør jeg: Jeg glemmer det som ligger bak, og strekker meg etter det som er foran, og jager fram mot målet...
Filipperbrevet 3:13-14a 
 ______________________________

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...