Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

fredag 5. juni 1981

Stadfestelse

Å Herre . . .*
Når jeg blir tvunget
til å tenke på korset
og iaktta
din smerte,
kan jeg ikke unngå å se
tapets fakta,
- korsets vanære,
og din brutte kropp
kommer med svaret:
Kjærligheten er best,
og den som elsker
betaler uten å spare.

Ingenting av verdi
oppnås uten oppofrelsen.
Myrraen hører til
sammen med røkelsen.
Kjærligheten går langt,
ja, når sant skal sis
har den i egen person
betalt en ufattelig
høy pris!


Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . det er mørkt, og likevel!'

_______________________________________________

Originalteksten: 

Assessment
1981 - page 67


O LORD!*

WHEN I'm compelled
To contemplate
Your Cross,
Your agony,
And can escape no more
The fact of loss,
It's infamy.
Your broken body
Seems to me to say
That Love is best,
But he who loves
Must pay!

No precious thing
Is won without expense.
The myrrh belongs
Besides the frankincense.
Love goes to any length,
Will even die;
Pays in its person,
Though the price 
Is high!

* From the chapter: 'O LORD . . . It's dark, and yet!
__________________________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

Ingen har større kjærlighet enn den som gir livet for vennene sine.
Johannes 15:13
_________________________________
Postet på FACEBOOK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...