Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

onsdag 3. juni 1981

Utsikter

Å Herre . . .*

Jeg er ikke redd for å dø,
så hvorfor være lei?
Denne kroppen er ikke udødelig,
det er derimot jeg!
Stoffet jeg er laget av
blir en dag helt slitt,
og uten såre følelser
blir det godt å bli kvitt.
Det kommer en dag da
dette ‘huset’ skal hvile i fred,
mens Du, Herre, ordner rom
på et bedre sted.
Jeg skulle nok ønske meg
mer informasjon
om det kommende livets
fulle pensjon!
Men døden er min venn,
hvorfor møte ham med vegring?
Han er jo bare Livet
som kommer i helt ny kledning!


Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . det er mørkt, og likevel!'
_______________________________________

Originalteksten:

Prospects

O LORD!*
1981 - Page 70


I'M not afraid to die,
Why should I be?
This body's not immortal,
Not like me!
The fabric must wear out
For sure some day.
Without regret
I'll throw the thing away.
There'll come a time,
This 'house' beyond repair,
You'll find me better
Lodgings, Lord, elsewhere.
I might wish I
Had fuller information
About the coming life's
Accommodation!
But death's my friend,
Why greet him with a frown?
He's only Life 
Dressed in another gown!

* From the chapter: 'O LORD . . . It's dark, and yet!
______________________
Bibelsk belegg

For eksempel:

For vi vet at om det rives ned, dette teltet som er vårt jordiske hus, 
så har vi i himmelen en bygning som er fra Gud, et evig hus, 
som ikke er gjort med hender.
2 Korinterbrev 5:1

Og når jeg har gått og gjort i stand et sted for dere, 
vil jeg komme tilbake og ta dere til meg, 
så dere skal være der jeg er.
Johannes 14:3
 __________________________________________________________
Publisert på FACEBOOK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...