Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

søndag 7. juni 1981

Uttrykk

Å Herre . . .*

Vi skjuler alltid
hva vi føler
inntil det er
for sent.
Vi beundrer noen
hemmelig,
men får vel
som fortjent.
For muligheten
mistet vi
da de gikk til
sine graver. 
Først da de var borte
oppdaget vi
at du ga oss
talens gaver!
Så hjelp oss, Herre
finne ord
som uttrykker vårt
behag,
så vi fri fra vår
forlegenhet,
gir dem blomstene
i dag!

Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . det er mørkt, og likevel!'
____________________________________

Originalteksten:

Expression
1981 - page 65

O LORD!*

WE always hide
The way we feel
Until it's
Far too late.
We secretly admire
Someone,
But stupidly
We wait
Till death has put
A world between
Their eyes and ears
And ours.
And only when they've gone
We find
That we have
Speaking powers!
O help us, Lord,
To say our thanks,
Express our love
Somehow,
And quite without
Embarrassment
To give the flowers 
Now!

* From the chapter: 'O LORD . . . It's dark, and yet!
__________________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

La kjærligheten være uten hykleri! Avsky det onde, hold fast ved det gode. Vær varmhjertet mot hverandre i broderkjærlighet! Kappes om å hedre hverandre!
Romerne 12:8-9 (Norsk Bibel 88/07)
___________________________________
Postet på FACEBOOK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...