Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

lørdag 25. juli 1981

Menneskelighet

Å, Herre … 

Jeg er bare et menneske;
ikke glem det – please!
Jeg kommer til kort.
 - Det vet alle!
Overraskende? – Neppe!
Når sant skal si's,
skjer det titt og ofte
at jeg kan snuble og falle.
Jeg er bare et menneske,
men du er eksperten
som kom og levde
blant oss som en mann.
Du vet hva vi strir med
og kjenner oss alle,
så du kan forstå vår stilling
og stand!



Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans


Original-teksten: 

Humanity

O LORD!
1981 - page 8

I'M only human;
Please remember that.
I have my limitations
After all!
It's not surprising,
Not to me at least,
That now and then
I falter or I fall.

I'm only human,
But You are the expert
Who chose to call
Himself The Son of Man,
And made a study of
Our frail condition.
If anyone can understand
You can!

______________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:
For vi har ikke en øversteprest som ikke kan lide med oss i vår svakhet, men en som er prøvet i alt på samme måte som vi, men uten synd.
Hebreerbrevet 4:15
______________________________

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...