Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

søndag 19. juli 1981

Valg

 Å, Herre . . .*

Er valg et mareritt?
Selv om valget er gitt,
kan det virke slik,
når valget blir mitt.
Ville det være best
å slippe valgets pine?
Barmhjertige Herre,
Lær meg bruke valgene mine
som en gave du gir
uten å kreve,
slik at de blir rette
for livet jeg skal leve.

Jeg ber deg ikke ta bort
gaven du har gitt,
men led meg i valg gjennom livet
 - skritt for skritt.  


Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . omforlatelse!'
____________________________

Originalteksten:

Choice 

O LORD! . . .*
1981 - page 14


IS choice a tragedy?
It seems to me
It very often is,
But must it be?
Would it be better
If I couldn't choose?
Lord, in Your mercy
Teach me how to use
The precious power
You dangerously give
To choose the way I work,
The way I live.

I don't ask You
To take the gift away,
But guide me in my choices, 
Every day!

* From the chapter: 'O LORD . . . I'm sorry!'
_____________________________
Bibelsk belegg
For eksempel: 

"Men hvis det byr dere imot å tjene Herren, så velg i dag hvem dere vil tjene, enten de gudene som fedrene deres dyrket bortenfor elven, eller gudene til amorittene, i det landet der dere nå bor. Men jeg og mitt hus, vi vil tjene Herren."
Josva 24:15
______________________________
Postet på FACEBOOK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...