Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

mandag 20. juli 1981

Fornyelse

Å, Herre . . . omforlatelse

Mine bønner
Går så ofte i ring
Du må da bli lei
Av lista med gamle ting.
Lei av mine slitne klager
Lei av stadig å lytte
Herre, du må da spørre
Om det er til nytte
Å plukke opp knuste biter
Av en stakkars liten
Og gi meg enda en ny start
Du må da bli sliten?

Men jeg tror heller,
Slik som Bibelen melder:
At du som har alle svar
Vil at barna når det kvelder
Kommer hjem til Far
Når de har
Knuste kar.

Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans


Originalteksten

Renewal

O LORD! . . . I'm sorry

My praying has
O Lord! -1981 - p 13
A too familiar ring!
And You must sigh
To hear the same old thing.
My worn complaints,
The silly same excuse,
Do You get tired
And wonder what's the use
Of picking up
The broken pieces Lord,
And starting me afresh.
You must get bored!

Perhaps not,
And the truth is
That You'd rather
Your children
Brought their bruises 
To their Father!


________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

"Men vi har denne skatten i leirkrukker, for at den veldige kraften skal være fra Gud og ikke fra oss selv."
2 Korinterbrev 4:7
 
________________________

Postet på Facebook 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...