Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

søndag 18. juli 1999

En bedre verden

Å Herre . . .*

En ødelagt verden ligger knust for våre føtter,

mens barna våre skriker på jakt etter røtter.
Dens utsultede millioner ber forgjeves om brød,
selv menneskenes sjeler sulter i nød.
Frelseren kaller frelsere som vil gå i hans navn
og ta de knuste bitene og bygge en trygg havn.

Blant ruinene av alt som kunne blitt,
hvor mørket er for mørkt for håp om nye skritt,
lys opp korset hvor Jesus led og vant.
Vis dem hans kjærlighet, fortell at det er sant.
Bruk det du er og har, og la deg seg selv innvie,
og som Jesus ville gjort: Ikke tenk på tort og svie!

Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
*Fra kapittelet: 'Å HERRE . . . Det er din verden!'

__________________________________________

Originalteksten

Better World

O LORD!*

This broken world in shattered fragments lies. 
1999 -page 49
From ev'ry corner hear its children's cries;
Its famished millions ask in vain for bread;
The very souls of men are left unfed.
The Saviour calls for saviours, in his name
To take the broken bits and build again.

Among the ruins of what might have been,
And in the darkness where no hope is seen,
Illuminate the cross where Jesus died.
Disclose his love which cannot be denied.
Go spend yourselves in service for the lost, 
And like your Lord, refuse to count the cost!

* From the chapter: 'O LORD . . .It's Your World!'
_________________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

For ordet om korset er dårskap for dem som går fortapt, 
men for oss som blir frelst, er det Guds kraft.
1 Korinterbrev 1:18
________________________________
Postet på FACEBOOK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...