Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

søndag 11. juli 1999

En leirkrukke

Du skal ikke skryte av dine gaver
selv om du er gaverik.
- Ikke tenk at du er mer verdt
enn dem som ikke har det slik.

Til en leirkrukke har Gud skapt deg
og skatten i krukken har du fått.
Den har han raust betrodd deg
for at du skal bruke den godt.

Det forunderlige er
at det var deg Gud satset på
og betrodde sine gaver
- når han bedre krukker kunne få!

Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
*Fra kapittelet: 'Å HERRE . . . Vi er ditt folk!'
___________________________________

Originalteksten

An Earthen Jar

O LORD!*
1999 - page 59


You're not to boast about your gifts,
Though you have many
- And don't suppose you're made of better stuff.
Than those who haven't any.

An earthen jar — that's you!
But holding treasure
Which God entrusts to you
In generous measure.

The wonder is
That he should choose you out
To hold his gifts
- With better jars about!

* From the chapter: 'O LORD . . . We're Your People!'
_________________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

Men vi har denne skatten i leirkrukker, 
for at den veldige kraften skal være fra Gud 
og ikke fra oss selv.
2 Korinterbrev 4:7
________________________________

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...