Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

fredag 23. november 2012

Du er den du er med en hensikt

Du er den du er med en hensikt
og den er det mulig å finne;
med høy verdi og en egen design:
Guds unike mann eller kvinne.

Du søker en årsak, en mening
Du undres og spør: Hvorfor det?
Men i mors liv ble du formet;
ble den som Gud ønsket å se!

De foreldre du fikk, var Guds eget valg
Også da det gikk helt på tverke.
Skreddersydd for Hans plan med ditt liv
- bærer de Mesterens merke.

Det var ikke lett, det traumet som kom
Gud gråt da han så din smerte
Men det fikk skje for å forme ditt liv
For å nå til ditt indre, ditt hjerte.

Du er den du er med en hensikt
Du er formet i Mesterens hånd
Du er den du er, du er elsket.
Av en Far, en Sønn og en Ånd.

Russel Kelfer 
Gjendiktning: Jostein Nielsen

Rick Warren bruker dette diktet i boka 'Målrettet liv' - se Tilfeldighet?

Originalteksten: 

  1. You are who you are for a reason;
    You’re part of an intricate plan;
    You’re a precious and perfect unique design,
    Called God’s special woman or man.
  2. You look like you look for a reason.
    Our God made no mistake;
    He knit you together within the womb;
    You’re just what He wanted to make.
  3. The parents you had were the ones He chose,
    And no matter how you may feel,
    They were custom-designed with God’s plan in mind,
    And they bear the Master’s seal.
  4. No, that trauma you faced was not easy,
    And God wept that it hurt you so;
    But it was allowed to shape your heart
    So that into His likeness you’d grow.
  5. You are who you are for a reason,
    You’ve been formed by the Master’s rod;
    You are who you are, beloved,
    Because there is a God!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...