Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

mandag 29. juni 1981

«Raringer»

Å, Herre . . .*
Du har mange rare 
på arbeidslaget.
Disiplene er av 
det brokete slaget.
De har lyter og feil, 
men er stadig til gavn
når de daglig gjør undre 
i ditt hellige navn.

De er langt fra perfekte, 
men du slipper dem til
og ingen er verdige 
– du er altfor snill!
For hensikten din 
er alltid den samme:
Du velger de svake 
og gjør de vise til skamme!


Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapitelet: 'Å Herre . . . mine brødre!'

_________________________

Originalteksten

‘Oddities’

1981 - page 39
O LORD!* 


You let some funny people 
Work for You!
And your disciples are 
A motley crew! 
The limited, 
The damaged and 
The lame
Do daily wonders 
In your holy Name.

They’re far from perfect; 
You don’t seem to mind. 
They’re far from worthy 
And You’re too kind! 

You still prefer, 
I note with glad surprise, 
To use the weal things 
To confound the wise!

* From the chapter: 'O LORD . . . My Brothers!'

__________________________
Bibelsk belegg:
For eksempel:

Men det som i verdens øyne er dårskap, det utvalgte Gud for å gjøre de vise til skamme, 
og det som i verdens øyne er svakt, det utvalgte Gud for å gjøre det sterke til skamme.
1 Korinterbrev 1:23
__________________________

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...