Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

mandag 13. juli 1981

Nåde

Å Herre . . .* 

Jeg kan ikke se skjønnheten din,
men jeg merker den.
Mitt sinn berøres av ditt,
men kan jeg ta det i min favn?
Når jeg minst venter det
går du ved min side
og jeg får ny kraft
når du nevner mitt navn.

Men sammen med kraften du gir meg,
- og tålmodigheten,
la din usynlige nåde gjøre meg sterk,
slik at folk merker at det skjønne i min natur
og menneskelighet - er ditt verk!

 

Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . jeg er din!
__________________________
Originalteksten:

Grace

O LORD!*
1981 - page 22

I cannot see Your beauty
But I sense it.
My mind is touched by Yours
If not embraced.
You glide alongside
When I least expect it
And all my spent-out forces
Are replaced.

But with the strength You give me,
And the patience,
Grant something of Your unseen grace to me.
Then men will sense Your beauty in my nature,
Your loveliness In my humanity! 

* From the chapter: 'O Lord . . . I'm Yours!'
______________________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:
 
Og vi, som uten slør for ansiktet ser Herrens herlighet som i et speil, 
vi blir alle forvandlet til dette bildet, fra herlighet til herlighet, 
og dette skjer ved Herrens Ånd.
2 Korinterbrev 3:18
 
men han svarte: 
«Min nåde er nok for deg, for kraften fullendes i svakhet.» 
Derfor vil jeg helst være stolt av mine svakheter, for at Kristi kraft kan ta bolig i meg. 
Og derfor er jeg fylt av glede når jeg for Kristi skyld er svak, 
blir mishandlet, er i nød, i forfølgelser og i angst. 
For når jeg er svak, da er jeg sterk.
2 Korinterbrev 12:9-10 
________________________________ 

Publisert på FACEBOOK 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...