Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

lørdag 11. juli 1981

Knott

Å, Herre . . .*

Jeg hisser meg opp
over de minste ting,
og snur jorden på hode
for en liten bagatell …
For når verdens urett
ikke konfronteres,
handler sangen jeg synger
kun om meg selv!

Frykten hemmer meg,
hjelp meg du - du som heler,
så jeg ikke bare fjerner knott, 
mens jeg svelger kameler!


Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . jeg er din!'
__________________________

Originalteksten:

Gnats 

O LORD!*
1981 - page 23

I get worked up
About the smallest things,
Move heaven and earth
To right some minor wrong.
While Big Injustice
Goes unchallenged by,
Some petty theme's
The subject of my song.

My fear restrains me,
Free me from its trammels,
Or I'll still strain out gnats
And swallow camels!

* From the chapter: 'O Lord . . . I'm Yours!'
______________________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:
  
Hvorfor ser du flisen i din brors øye, 
men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til? 
Lukas 6:41

_____________________________

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...