Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

torsdag 28. mai 1981

Gaver

Å Herre . . .*


Jeg ser alltid etter
en gave å ta med;
en perle eller sjelden rubin
som kan få glitre i
hånden din.

Men så oppdager jeg
at hendene dine aldri er tomme,
men fulle av glitrene gaver til meg
som venter på at jeg skal komme!

Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . jeg takker!'
_____________________________________

Originalteksten:

Gifts
     1981 - page 76

O LORD!*

I'M always looking
For a gift to bring,
Some jewel rare
To put into Your hands
And sparkle there.

But then I find
Your hands are never free
But full of sparkling gifts 
Designed for me!

* From the chapther: 'O LORD . . . my thanks!'


_______________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

Når selv dere som er onde, vet å gi barna deres gode gaver, 
hvor mye mer skal ikke da deres Far i himmelen gi gode gaver til dem som ber ham!
Matteus 7:11
___________________________
Publisert på FACEBOOK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...