Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

mandag 25. mai 1981

Storsinnethet

Å Herre . . .*

Jeg tror du er bedre

enn vi egentlig tror!
Og at din tilgivelse
er så grenseløst stor
at menneskets fatteevne
ikke strekker til.
Du er langt mer raus,
langt mer god, mer snill!

Når jeg tar imot
din tilgivelse i min sjel,
ser jeg kun
en bitte liten del.
Jeg skimter essensen
av et kjærlighetsunder så stort
at ingen som oppriktig søker det
blir vist bort!


Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . jeg takker!'

_______________________
Originalteksten:

Magnanimity

O LORD!*
1981 - page 81

I think You're better
Than we think You are!
And Your forgiveness
Must exceed by far
The narrow measures
Of man's narrow mind.
You're far more generous,
Far more good, more kind!

When I receive
Your pardon in my soul,
I only see
An atom of the whole.
I glimpse the essence
Of a love so wide
That none who really seek it 
Are denied!

* From the chapther: 'O LORD . . . my thanks!'

______________________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

Dere skal søke meg, og dere skal finne meg.
Når dere søker meg av et helt hjerte,
lar jeg dere finne meg, sier Herren.
Jeremia 29:13-14a
______________________________________

Publisert på FACEBOOK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...