Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

lørdag 23. mai 1981

Tro

Å Herre . . .*

Jeg takker deg for tro
som når ville vinder herjer omkring
fjerner alle mine
kunstige ting,
og holder sjel og tanke
frisk og sunn,
trygt forankret
på fjellstø grunn.

Alt av verdi
står fast ved lag,
og min tro blir sterkere
for hver stormfull dag!

Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . jeg takker!
___________________________
Originalteksten:

Faith

O LORD!*
1981 - page 82

THANK You for faith
That when the wild wind blows
And all my superficial
Structure goes,
Keeps all that matters of me
Safe and sound,
Securely founded
Upon rocky ground.

Nothing of value's
Ever blown away.
My faith grows stronger 
With each stormy day!

* From the chapther: 'O LORD . . . my thanks!'

______________________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

Så blir de stående, disse tre: tro, håp og kjærlighet.
Men størst blant dem er kjærligheten.
1 Korinterbrev 13:13
__________________________________
Publisert på FACEBOOK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...