Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

torsdag 9. juli 1981

Glitter

 Å Herre . . .*

Det kunstige
gjør meg ofte blind
og jeg trollbindes
inntil jeg med trist sinn
innser at det som glitret
ikke var en skatt,
og undres hvorfor
jeg ble så betatt.

Skjerp mitt syn,
helliggjør mitt blikk,
og hjelp meg å holde 
mine verdier i skikk!

Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans


* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . jeg er Din!'

Originalteksten:

Tinsel*

O LORD!
1981 page 25


THE superficial
Often blinds my eyes
And I'm entranced
Until, with sad surprise
I see the tawdry stuff
Is only tin
And wonder why
I was so taken in!

Sharpen my vision,
Sanctify my sight,
And help me get 
My valuations right!

* From the chapter: 'O LORD . . . I'm Yours!'

________________________
Bibelsk belegg

For eksempel:

Dere skal ikke samle skatter på jorden, hvor møll og mark ødelegger, og hvor tyver bryter inn og stjeler. Men dere skal samle skatter i himmelen, der verken møll eller mark ødelegger og tyver ikke bryter inn og stjeler. For der skatten din er, vil også hjertet ditt være.
Matteus 6:19-21
______________________
 Publisert på Facebook

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...