Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

onsdag 8. juli 1981

Skravling

Å Herre . . .*

Jeg snakker for mye
og skravler uten stopp
om ubetydelige ting
- som en masekopp.
Når folk kommer
for å åpne hjertet sitt
da, som på impuls 
starter skravlet mitt.
Jeg foreslår løsninger
før jeg skjønner: 
- bredden i deres nød
og dybden i deres bønner.
Jeg deler min dumme mening,
uten å trekke pusten
til de forsvinner med et sukk
og jeg står igjen som «dusten»!

Å Herre … hjelp meg å
lytte til menneskers tap,
styre min tunge - og
åpne hjerte på gap!

Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . jeg er Din!'
____________________________

Originalteksten:

Chatter
1981 - page 26
 
O LORD!*

I talk too much!
Incessantly I chatter
Of many things
That really
Just don't matter.
When people come
Intent to bare their hearts,
It's then this wild impulse
To chatter starts.
I reel out remedies
Before I know
The depth of their despair,
Their width of woe.
And breathlessly
I have my silly say,
Till, with a sigh,
They simply go away!

O help me Lord
To play the listener's part,
To seal my lips 
And open wide my heart!

* From the chapter: 'O LORD . . . I'm Yours!'
___________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

La et ja være ja og et nei være nei! Alt som er mer enn det, er av det onde.
Matteus 5:37
 
La alt dere sier, være vennlig, og la det ha salt og kraft, 
så dere vet hvordan dere skal svare hver enkelt.
Kolosserne 4:6
_______________________________ 

 Publiser på FACEBOOK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...