Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

onsdag 29. juli 1981

Irritasjoner

Å, Herre . . .

Jeg er så lei for alle 
mine 'akk' og 'huff'
som er helt uten grunn.
Men de hjelper meg
å bli kvitt litt gruff
for en stund.

Men ved neste plage,
heises sutringens seil.
Det blir mer klage,
og jeg vet det er feil.
Med en tåpelig vane
blir jeg nikke-dukke
som i samme bane
fortsetter å sukke!

Ikke ta sutringen alvorlig;
tilgi meg generøst
jeg er så velsignet
og takknemlig
- helt seriøst!


Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapitelet: 'Å Herre ... omforlatelse'

Original-teksten: 

Irritants
 
O LORD!*
1981 - page 4

I'm sorry that
I moan so much
And for no reason. 
The smallest irritation,
Off I go!
I get the better
Of my groans

But for a season,
Then back they swarm again. 
It's wrong I know.
It's such a stupid habit.
Willy-nilly
Complaining's second nature
And so silly.

Don't take my grousing
Seriously,
Forgive me freely.
I've got so many blessings and
I'm grateful
Really!

From the chapter: 'O LORD ... I'm sorry!'
_________________________
Bilbelsk belegg
For eksempel:

Takk alltid vår Gud og Far for alt i vår Herre Jesu Kristi navn.
Efeserne 5:20
____________________________
Postet på FACEBOOK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Når minnet svikter . . .

Jeg ble først kjent med denne vakre sangen på engelsk for noen få år siden. Dr. Mary Louise Bringle skrev den til en venninne som hadde fått...