Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

tirsdag 28. juli 1981

Tillit

Å Herre . . .*


Det er veldig trist,
men det var min feil.
Jeg stolte på en mann
og han dolket meg i ryggen!
Jeg fikk meg en skrape,
men er klokere nå.
Han er ikke verd min tillit,
den svikefulle styggen!

Men jeg ser at dette blir galt -
For Herre, dersom jeg var deg
ville jeg logisk og praktisk talt
brukt samme mål på meg!




Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . omforlatelse!'
NB - også publisert i 'Å Herre . . . ikke flere vers!' s. 8
___________________________________

Originalteksten:

Trust

O LORD!*
1981 - page 5


It's very sad
But it was my mistake.
I trusted someone
And he let me fall.
I've got my bruises
But I'm wiser now.
I'll not trust him again,
Not him! That's all.

But this won't do,
For Lord how would it be
If You applied
The silly rule to me?

* From the chapter: 'O LORD . . . I'm sorry!
_____________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:
"Etter dommen dere dømmer med, skal dere selv få dom, og i samme mål som dere selv måler opp med, skal det også måles opp til dere."
Matteus 7:2
_____________________________
Postet på Facebook

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...