Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

søndag 5. juli 1981

Mine - verdig?

Å Herre ... *

At han lever hellig,
er hevet over tvil.
Han gjør nesten aldri feil;
og der andre snur i stormen,
heiser denne karen seil.
I tanken er han alltid ren,
og han tenker før han taler;
gir praktisk hjelp til trengende
og trøst til dem med kvaler.
Han viser selvfornektelse;
går villig en ekstra mil.
Å Herre - jeg kunne blitt så glad i ham
om han gjorde det med et SMIL!

* fra kapittelet: 'Å Herre - mine brødre'
Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans

Originalteksten:

Grim - ace?

O LORD! *
1981 - page 31

THAT he's a saint
I do not doubt.
He's almost never wrong.
When others tend to vacillate
He's stolid and he's strong.
He never has a wicked thought,
He'll think before he'll speak,
He goes out of his way to help
The lonely and the weak.
It's true he self-denies himself
And goes the extra mile.
And I could learn to love him Lord, 
If only he would SMILE!

* From the chapter: 'O LORD . . . my brothers'

______________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

Men Åndens frukt er  ... glede ...
Galaterne 5:22
 
Vær alltid glade
1 Tessalonikerbrev 5:16

Gled dere alltid i Herren! Igjen vil jeg si: Gled dere!
Filipperbrevet 4:4
_______________________________

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...