Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

søndag 5. juli 1981

Frustrasjon

Å Herre . . .*

Det er enkelt, Herre,
å vise en type mennesker
kjærlighet.
En spøk og en klapp på skuldra
og umiddelbart de vet
at den vennlige tonen
ikke er arrangert,
men et tegn på at
jeg er glad i dem og at
de er inkludert.
Det finnes andre,
jeg er jo også glad i dem,
men der når slike ‘budskap’
ofte ikke hjem.
Det er så frustrerende
når det jeg ønsker spre
er et uttrykk for en omsorg
som de ikke klarer se.
DU trenger neppe mer forklaring
fra denne personen
for jeg antar at DU selv
kjenner frustrasjonen!

Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . mine brødre!'
_____________________________________

Originalteksten

Frustration

O LORD!*
1981 - page 32

IT'S easy Lord
To love some kinds
Of folk,
I put my arm around them,
Crack a joke,
And simply show
By friendly tone
And touch
I'm on their side
And love them
Very much.
With other people,
Though I love them too,
It seems so hard
To get the message through.
It's so frustrating
When I want to share,
They can't accept
The simple fact I care.
You have no need
Of fuller explanation.
I think You know enough 
About frustration!

____________________________
Bibelsk belegg
For eksempel:

Da Jesus kom nærmere og så byen, gråt han over den og sa: 
«Hadde du bare på denne dagen forstått, du også, hva som tjener til fred! 
Men nå er det skjult for øynene dine.
Lukas 19:41-42
 
Jerusalem, Jerusalem, du som slår profetene i hjel og steiner dem som er sendt til deg! 
Hvor ofte ville jeg ikke samle barna dine som en høne samler kyllingene under vingene sine. 
Men dere ville ikke. 
Matteus 23:37

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...