Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

fredag 13. august 1999

JEG GJØR DET!

Å Herre . . .*

Mitt hjerte er berørt
Din vilje har blitt hørt
Løpet vil bli kjørt
- Jeg vil gjøre det!

Forpliktet i dag
Til å spille på lag
Din vilje til behag
- Jeg vil gjøre det!

Hva en det måtte være,
Å gjøre det blir en ære.
Det rette kors å bære
- Led meg til det!

Forpliktet i dag
Til å spille på lag
Din vilje til behag
Jeg gjør det!


Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . det er meg!'
__________________________________

Originalteksten:

Just Do It!

O LORD!*
1999 - page 16


My heart has been stirred,
Your will has been heard,
I'll give you my word
—And just do it!

Committed today
To walk in your way
To hear what you say
— And just do it!

Whatever the task,
You've only to ask.
Whatever the cross
— Lead me to it!

Committed today
To walk in your way,
To hear what you say 
just do it!

* From the chapter: 'O LORD . . . It's me!
______________________________
Bibelsk belegg
For eksempel: 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...