Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

mandag 5. mai 2003

Dette er Guds hus

Dette sted er Herrens hus, 
fjernt fra verdens stress og kav.
Det er her jeg får et glimt 

av ham som løfter byrden av. 
Jeg er her ved tronen hans, 
åpner hjerte, sjel og sinn,
Lytter til hans milde ord, 

lar hans vilje så bli min.

Er mitt hjerte tomt og trist, 

slik at tanken rives med.
I hans nærhet und’ret skjer, 

og med ett blir strid til fred.
For han kjenner hvert behov, 

vet om nederlag og fall.
Strekker ut sin milde hånd mot meg 

gjentar enn en gang sitt kall.

Her i templet ditt, å, Gud, føler jeg at du er nær.
Ydmyk bøyer jeg meg ned for jeg vet at du er her, er her. 


Takken fra en frigjort trell, som en lovsang bryter frem,
Slik at helt til livets kveld bærer lovsangen helt hjem
Halleluja!
---------------
Tekst: Ken Farley
Musikk: Paul Sharman
Oversettelse: Jostein Nielsen


Publisert i "Sang og Klang" # 393 - 2003

Dette er Guds hus - Note - PDF

Om sangen: 
Jeg oversatte denne sangen på oppfordring fra Audrey Pedersen som ledet sangbrigaden i Templet korps. Sangen ble blant annet brukt under årskongressen i 2003.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...